BUSCAR POETAS (A LA IZQUIERDA):
[1] POR ORDEN ALFABÉTICO NOMBRE
[2] ARCHIVOS 1ª, 2ª, 3ª, 4ª, 5ª 6ª 7ª 8ª 9ª 10ª 11ª 12ª 13ª 14ª 15ª 16ª 17ª 18ª 19ª 20ª y 21ª BLOQUES
[3] POR PAÍSES (POETAS DE 178 PAÍSES)

SUGERENCIA: Buscar poetas antologados fácilmente:
Escribir en Google: "Nombre del poeta" + Fernando Sabido
Si está antologado, aparecerá en las primeras referencias de Google
________________________________

viernes, 20 de septiembre de 2013

JOHN COOPER CLARKE [10.536]


John Cooper Clarke 

(25 de enero 1949) es un poeta inglés que se hizo famoso durante la primera era punk rock de la década de 1970 cuando llegó a ser conocido como un "poeta punk". Lanzó varios álbumes a finales de 1970 y principios de 1980, y sigue editando con regularidad.

Bibliografía:

Ten Years In an Open-Necked Shirt and other Poems (1981), Arena

Discografía.

Albums

Disguise in Love (1978), Epic
Walking Back to Happiness (1979), Epic
Snap, Crackle & Bop (1980), Epic - UK No. 26 
Zip Style Method (1982), Epic - UK No. 97 

Compilations

Où est la maison de fromage? (1978), Rabid 
Me and My Big Mouth (1981), Epic
Word of Mouth: The Very Best of John Cooper Clarke (2002), Sony

Singles, EPs 

Innocents EP (1977), Rabid
"Post-War Glamour Girl" (1978), Epic
"Gimmix! (Play Loud)" (1979), Epic - UK No. 39 
"Splat"/"Twat" (1979), Epic
"The It Man" (1980), Epic
"The Day My Pad Went Mad" (1982), Epic
"Night People" (1982), Epic
"Pity the Plight" (2012 Ill manors album - Plan B)

DVDs, Videos 

Ten Years in an Open-Necked Shirt (1981) Channel 4/British Arts Council
Zip Style (2011), Ozit
Evidently, John Cooper Clarke (2012), Click Films/BBC
South of the Border - Live (2013), Click Films/Safecracker Pictures

Compilation appearances

Urgh! A Music War (1981), Warners - "Health Fanatic"
The Old Grey Whistle Test Volume 3 (2004), 2 Entertain - "I Don't Want to Be Nice"
Poets, Punks, Beatniks and Counter Culture Heroes (2010), Ozit - includes rare JCC film footage from the 1980s



El poeta punk John Cooper Clarke,doctor por la Universidad de Salford

20 JULIO, 2013
El músico y poeta punk John Cooper Clarke ha sido nombrado doctor honoris causa en Artes por la Universidad de Salford. Influenciado por el movimiento punk de la década de 1970, este artista consiguió hacerse un hueco de importancia a través de una poesía corrosiva con claros tintes políticos. Sus actuaciones estaban caracterizadas por un recitado rápido y libre, a menudo sin acompañamiento musical.

De esta forma, lograría compartir escenario con bandas de la talla de The Clash o The Sex Pistols. Desde entonces, gracias a la fama conseguida, se ha mantenido en la escena punk a través de sus discos y sus poesías.

Su último gran éxito vino de la mano de su poema Evidently Chickentown, el cual fue utilizado para cerrar un capítulo de la prestigiosa serie Los Soprano.

A sus 64 años, el artista ha recibido el galardón en la universidad de su ciudad natal “en reconocimiento a una dilatada carrera en la que ha acercado la poesía a un público no tradicional”.

Después de la ceremonia de entrega, Cooper Clarke se mostraba entusiasmado: “¡Qué emoción! ¿Quién lo habría imaginado?”. Haciendo gala de la ironía y el humor que le han acompañado en todos estos años, añadía: “Ahora que soy doctor, finalmente mi sueño de abrir una clínica de cirugía estética podrá hacerse realidad”.
 FRANCISCO JAVIER HERRANZ...http://elnorthern.com/




Los pulmones del mundo

árboles, árboles, árboles, amo esos árboles
son más que raíces y hojas
toman el veneno de la brisa
y nos dan el aire que respiramos
y nos dan el aire que respiramos






Evidentemente pueblo gallina

los jodidos polis están jodidamente emocionados
para jodidamente mantener todo jodidamente limpio
el jodido comisario es un jodido cabrón
que jodidamente dibuja un jodido corte
sobre la jodida diversión y los jodidos juegos
los jodidos chicos a los que jodidamente culpa
no pueden ser jodidamente hallados
en ninguna parte de pueblo gallina

la jodida escena es jodidamente triste
las jodidas noticias son jodidamente malas
la jodida hierba es jodido pasto
las jodidas anfetas son jodida espuma
los jodidos compadres son jodidamente estúpidos
no me hagas reír, joder
duele jodidamente mirar alrededor
de cualquier sitio en pueblo gallina

el jodido tren está jodidamente atrasado
jodidamente esperas, jodidamente esperas
estas jodidamente perdido y jodidamente te encuentras
estancado en este jodido pueblo gallina

la jodida vista es jodidamente asquerosa
por jodidas millas y jodidas millas
los jodidos bebes lloran jodidamente
las jodidas flores mueren jodidamente
la jodida comida es una jodida mugre
las jodidas tuberías están jodidamente jodidas
la jodida combinación de colores es jodidamente marrón
en cualquier sitio en pueblo ganilla

los jodidos pubs son jodidamente aburridos
los jodidos clubes están jodidamente llenos
de jodidos chicos y jodidas chicas
con jodido asesinato en sus ojos
un jodido tío es jodidamente apuñalado
mientras espera un jodido taxi
quédate jodido en tu jodida casa
los jodidos vecinos se quejan jodidamente
mantén la jodida bulla al mínimo
esto es el jodido pueblo gallina

el jodido tren está jodidamente atrasado
jodidamente esperas, jodidamente esperas
estas jodidamente perdido y jodidamente te encuentras
estancado en este jodido pueblo gallina

las jodidas tortas están jodidamente rancias
las jodidas papas están jodidamente frías
la jodida cerveza está jodidamente aguada
las jodidas casas tienen jodidas ratas
los jodidos relojes están jodidamente mal
los jodidos días son jodidamente largos
esto te pone jodidamente depresivo
evidentemente pueblo gallina






Hombre de acción
  
dale cicatrices y caqui para vestir
quítale las bolas, el irá donde sea
no opina, no se atreve
la muerte acecha, no teme
bolas fuera, no le importa
tíos cuídense del hombre de acción

él puede ba-ba-ba-lear- ackrington , bombardear berlín
reducir tu auto a una pila de lata
la guerra paga –qué más– ganar
piel herida no significa nada para él
granada humana sin seguro
ese es él, hombre de acción

una quijada con la delgada hendidura de Kirk Douglas
¡escuadrón! por la sangrante izquierda
no grites, es sordo
excitado de amores con la idea de matar

cuidado con la ira del hombre carente de…
el hombre de acción no tiene planes de matrimonio





Traducción de Daniel Rojas Pachas, 2012



Belladonna

No falling chimes, no call to arms,
No siren whines, no false alarms, 
Down the telephone lines
At the side of the farms
Arm in arm, down hemlock row
Where the flowers of evil... never grow
Under one heartbeat, heavy but slow
Walking together in the purple snow charming breezes, bring the rain
It's gonna run like rats down the gutters and the drains
It's gonna run like a river
Down the window panes
Down a web of cracks, like twisted veins
A stranger... calls my name between the rollerama and the junk yard
Where the panorama looks like Mars
And the belladonna looks like stars
Behind the Panamanian bars
In the dying gardens... down below
Walking together in the purple snow.






36 Hours

36 hours in the mystery chair
36 hours in the quizzical glare
Of the naked lights and the visible hardware

Another bloke is leaving in a wheelchair
No joke, here comes the punchline
Lights out... sack time

Steel shoes on the stone cold floor
I hear the screws screaming in the corridor
The bad news and the slammin' of the door
The "what did i do's" and the "what am I here for's"
Shades of doubt fall deeper than the slag mine
Lights out... sack time

Hard cheese and a chest complaint
One man sneezes, another two faint
Sufferin' jesus, this ain't my venue
The man through the mesh says it's time to crash
The creeping flesh of a nervous rash
The last man to make a dash
Is on the menu

Here's the boss with a mouthful of emeralds
A maltese cross and a pocket full of chemicals
Jack frost snappin' at the genitals
Wash my cosh it's a visit from the general
Rule out sub section nine
Lights out... sack time

The killer gorilla with the perspex hat
Says I say so... and that's that
Take out the dog bring back the cat
Scrape out the cafeteria rats
Stab the rabbit feed the swine lights out... sack time

Time flies ... slides down the wall
Part of me dies under my overalls
I close my eyes and a woman calls
From a nightmare
The chronic breath of the dead collides
With a rattle of the waste disposal slides
No flowers for the man who dies
In the bombscare
He's in the frigidaire

Freezing in these paper jeans
Standing stiff in a dead man's dream
Tobacco barons and the closet queen
Walk on the walls... wank in the beans
Shave... shit... a shower and a shoe shine
That's it... sack time
Everybody looks like ernest borgnine
That's it

36 hours on the battery farm
A blindfold and a broken arm
I got the cold shoulder sleepin' in the barn
Whose barn... what barn... their barn
The old soldier and his old-world charm
Lift that weight, drag that woodbine
Lights out mate sackarooni time
Lights out... sack time





Innocents

I never broke your windows
I never broke your rules
I never took to your tender ventetta
I didn't touch you family jewels
Revenge is a strong emotion
Friction is the mother of pearl
It's a disapproving, disappointing, disappearing world

Now what's this...

I didn't burn your house down
I didn't break your hearts
I never tried to steal your car
I wouldn't know where to start
Don't blame me if your life's a bore
Not gonna look at your curves
Don't point your finger anymore
You're getting on my nerves

Your tepid shallows of a failing brain...

Innocents
...last of the wholly innocents
Innocents
...last of the wholly innocents
Innocents
...last of the holy in a sense

I never broke your windows
I never broke your rules
I never took to your tender ventetta
Didn't touch you family jewels
Revenge is a strong emotion
Friction is the mother of pearl
It's a disapproving, disappointing, disappearing world

Who is if I'm not to blame...

Innocents
...last of the wholly innocents
Innocents
...last of the wholly innocents
Innocents
...last of the holy in a sense

I didn't run to your rescue
I didn't hear you scream
Citizen's arrest
You've got to give Joe Public his cream
Murder is a powerful picture
It's food for the famished mass
But I didn't do your meter's
I'd never do things like that

In the who's who of capital gains....

Innocents
...last of the wholly innocents
Innocents
...last of the wholly innocents
Innocents
...last of the holy in a sense





Isle of Man

Ex-RSM's with purple necks
A nose for trouble and kinky sex
Rejuvenate an old pudenda
With a bunch of sticks
And a young offender

Where are the wierdoes, thugs, and louts
Down in the dungeons dishing it out
Their politics would recommend
A bunch of sticks and a young offender

Authority its use perverts
Submission to it always hurts
The cops and the church and the house of keys
Bring back the birch for bums like these







Valley of the Lost Women

The windows are frigidaire icebergs
Frozen in prickly heat
The vanishing cream victims
Are drip-fed amnesia neat
Where the test card melodies warm you
In powder blue pseudo bel air
Germs and flies alarm you
They whisper the word expelair
The eyes of the night sub-zero
Peep through the windows of sleep
Everyone's husband is a hero
And ghost insurance men creep
Through the valley of the long-lost women
Dreaming under the driers
Eating and sleeping and slimming
According to what is required
They walk through three-colour brochures
Depicting palms on aqua-marine
In the half-built hotels out of focus
They're mending the vending machines
Where sixty italian love songs
Are sung to a million guitars
They lick their frozen drinks on sticks
Among the men with important cigars
Numb to the digital numbers
None two three
Four five six
Lost in a far away rhumba
Where the oil-drums are beaten with sticks
She left her heart in frisco
She left her room in a mess
She left her hat in the disco
She never left her address
The diving board springs to assistance
Throws you off from the shore
Telephones ring in the distance
There are lifts getting stuck between floors
A truck turns into a cul-de-sac
Springtime turns to ice
Rucksacks turn into hunchbacks
Musclemen turn into mice
In a painless panorama
With its perpendicular might
The women are going bananas
And disappearing from sight



...what do the girls say?

No hay comentarios: